Over STENI

STENI levert architectonische uitdrukkingsmogelijkheden die mensen opvallen en hen bijblijven. Dankzij geveloplossingen van Steni kunnen architecten gebouwen ontwerpen die een unieke uitstraling hebben en generaties lang meegaan.

HISTORIE

STENI is een succesvol Noors pioniersbedrijf dat zich sinds de oprichting in 1965 heeft gericht op het aanbieden van geveloplossingen met een unieke en blijvende architectonische waarde en een uitzonderlijk hoge kwaliteit.

STENI werd in 1965 opgericht als een familievennootschap. De gevelplaten zijn ontwikkeld om het ruige Noorse klimaat te kunnen weerstaan. De hoofdaandeelhouder is op dit moment het Accentone 2012 Holding Ltd .

STENI heeft rond de 130 medewerkers. Het hoofdkantoor, de productiefaciliteiten, het magazijn en de fabrieksoutlet bevinden zich in Lardal in Vestfold (Noorwegen).

STENI beschikt over verkoopmaatschappijen in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland en Nederland. In Europa, de VS en Canada heeft STENI distributieovereenkomsten afgesloten voor de verkoop en marketing van de gevelplaten.

Dankzij gevels van STENI kunnen architecten gebouwen ontwerpen die een unieke uitstraling hebben en generaties lang meegaan.

 

FEITEN

  • Opgericht in 1965
  • Hoofdaandeelhouder Accentone 2012 Holding Ltd
  • Hoogwaardige gevelplaten van polymeercomposiet
  • Hoofdkantoor en productie in Vestfold, Noorwegen
  • Internationaal bedrijf
  • Ca. 130 medewerkers
image description

Visjon

Creating the ultimate building expressions for future generation.

STENI MISSION

WHAT
We deliver the widest and most exciting selection of surface options and formats on the market. We ensure these are cost-efficient through lasting aesthetics and quality.

WITH WHOM
We create long-term trust and value by working closely together with users, owners, architects, contractors and distributors.

HOW
We strive to work in partnership as trusted advisors to develop the facade solutions for the future. We achive this by combining experience with skills, innovation, playfulness and enthusiasm – and by using high-end tools. Our partners can expect us to be good listeners and to meet their specific needs and requirements. In addition, they will get quick, simple and transparent service, superb logistics and easy and accessible distribution.

WHY
We believe lasting aesthetics and quality is the key to a clean and bright future. That’s why we deliver sustainability through social responsibility, documented long lifespans, low CO2 emissions, ensuring waste is minimised and that life-cycle costs are low.

Waarden

 RESPECT
We hebben respect voor elkaar, het milleu, onze partners en klanten. Wij ontzorgen, zijn beleefd en begaan. We hebben respect voor elkaars mening en respecteren besluiten die gemaakt zijn.

INNOVATIE
Wij zijn actieve zoekers naar nieuwe kennis en zijn nieuwsgierig naar de ontwikkelingen op het gebied van milieu. We zijn op zoek naar creatieve oplossingen, en waardeveranderende zaken die betrekking hebben op en bijdrage aan een positieve groei.

KWALITEIT
Wij stellen hoge eisen aan kwaliteit in alles wat we doen. En leveren volgens de verwachtingen, eisen en specifcaties. Wij voegen de daad bij het woord, zijn serieus, verantwoordelijk en transparant.

KLANTGERICHT
Wij zijn toegewijd om goede oplossingen te vinden samen met onze klanten. We verkennen de behoeften van de markt, de verwachtingen en hebben een grote focus op de klant in de hele waardeketen. We zijn een trotse leverancier en beschouwen de klant als onze ambassadeur.